KSP i KLO w Krośnie - Aktualności: Wycieczka klas I – III KSP do Wieliczki i Krakowa

Wycieczka klas I – III KSP do Wieliczki i Krakowa

listopad 10 2021 13:18:04

facebook twitter
W piątek 5 listopada, w ramach projektu „Poznaj Polskę” i przy dofinansowaniu Ministerstwa Edukacji i Nauki, uczniowie klas I – III KSP wzięli udział w całodziennej wycieczce szkolnej i mieli okazję zobaczyć następujące miejsca: Kopalnię Soli i Zamek Żupny oraz Kościół św. Klemensa w Wieliczce, a także Kopiec Kościuszki i Muzeum Kościuszkowskie w Krakowie.
Największą przygodą okazało się odkrywanie tajemnic świata Solilandiii i zapoznanie z historią Kopalni. Pokonaliśmy ok. 800 schodów i przemierzyliśmy podziemnymi korytarzami odległość 3,5 km, ale… było warto, ponieważ udało nam się obudzić jednego z Soliludków, a przy jego wsparciu dotarliśmy do Skarbnika, w którego królestwie czekały nie lada atrakcje. Quiz wiedzy o Solilandii poszedł nam perfekcyjnie, więc w nagrodę każde dziecko dostało pamiątkowy dyplom i solilizaka. Co ciekawe, wśród uczniów krośnieńskiego Katolika odnalazła się też nowa księżniczka Kinga, która otrzymała solny pierścionek i przez chwilę mogła wydawać własne rozkazy. Intensywne zwiedzanie zakończyliśmy zjedzeniem pysznego obiadu i szarlotki w Karczmie Górniczej, która znajduje się 125 m pod ziemią!
Mimo zmęczenia po zwiedzaniu atrakcji w Wieliczce, nie zrezygnowaliśmy z pokonania trasy na Kopiec Kościuszki. Stamtąd mogliśmy podziwiać panoramę Krakowa i wyszukiwać znane nam, charakterystyczne punkty. Nie zabrakło oczywiście wspólnych zdjęć!
Po tym intensywnym dniu, w radosnej atmosferze, ze śpiewem na ustach, wróciliśmy autokarem do Krosna, gdzie czekali już stęsknieni rodzice. To był wspaniały czas integracji, dobrej zabawy i poznawania bogactwa kulturowego naszej Ojczyzny.
Mamy nadzieję, że przed nami jeszcze nie jedna wspólna wycieczka!