Innowacje
„Poznajemy świat”.
W roku szkolnym 2024/2025 klasa II KSP kontynuuje innowację pedagogiczną, którą rozpoczęła w klasie I. Innowacja ma na celu pogłębić wiedzę uczniów o świecie, kulturach innych narodów i przyrodzie. Uczniowie wykorzystują metodę stacji zadaniowych, biorą udział w „podróży” poznawczej przez siedem kontynentów. Ukierunkowani są na otwartość oraz szacunek wobec ludzi i świata przyrody a dodatkowo rozbudzona zostaje ich ciekawość.

„Ortograficzne zabawy”.
W roku szkolnym 2024/2025 klasa III KSP rozpoczęła metodyczną innowację pedagogiczną, której celami są: rozwijanie umiejętności ortograficznych uczniów, doskonalenie znajomości zasad ortografii z uwzględnieniem założeń podstawy programowej, stwarzanie warunków sprzyjających zdobywaniu kompetencji ortograficznych w toku zabawy, zaznajamianie uczniów z regułami ortograficznymi i właściwym ich stosowaniem, utrwalaniem materiału ortograficznego drogą różnych gier i zabaw dydaktycznych, kształceniem spostrzegawczości i czujności ortograficznej, nabywanie umiejętności posługiwania się słownikiem ortograficznym. Ważnym elementem tejże innowacji jest również kształtowanie zdolności dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności w piśmie, kształcenie analizy wzrokowo-słuchowej wyrazów, zachęcanie do podejmowania różnorodnych działań ortograficznych oraz nauka współpracy w zespole.

„We are all unique – what are our super-powers?”.
W roku szkolnym 2024/2025 klasa IV KSP rozpoczęła innowację metodyczno-programową. Ma ona na celu głównie rozwinąć i pogłębić umiejętności czytania, pisania i mówienia. Zajęcia odbywają się w oparciu o omawiane książki. Każde warsztaty składają się z trzech etapów: pre-reading, while-reading i post-reading, aby uczniowie mogli zapoznać się z treścią książki, przeczytać ją i w aktywny sposób utrwalić nowopoznane słowa i zwroty. Celami innowacji jest wzbogacenie zakresu słownictwa z języka angielskiego, rozwijanie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie umiejętności tworzenia tekstu, pobudzenie swojej wyobraźni, pracowanie nad koncentracją i skupieniem, rozumienie wypowiedzi w języku angielskim, budowanie pewności siebie, rozwijanie umiejętności przetwarzania informacji, utrwalenie materiału wymaganego na egzaminie ósmoklasisty, umiejętność nawiązywania swobodnego dialogu z nauczycielem i innymi uczniami, wyszukiwanie konkretnych informacji w tekście oraz rozumienie kontekstu wypowiedzi pisemnej, rozwijanie swojej autonomii, czyli przejmowanie odpowiedzialności za swój proces nauki. Innowacja ta będzie zawierała również elementy teatralne.

„Wśród koleżanek i kolegów”.
W roku szkolnym 2024/2025 klasa V KSP kontynuuje innowację pedagogiczną, którą rozpoczęła w klasie IV, w ramach programu adaptacyjnego „SP! Serce i Pomoc”. Realizowana ona jest podczas zajęć z wychowawcą i ukierunkowana na rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych uczniów. Celem innowacji jest możliwość współpracy w tworzeniu zgranego zespołu, w którym każdy akceptuje siebie i swoje miejsce w grupie klasowej oraz postrzega siebie jako niezbędnego członka klasy, który ma wpływ na to, jaka ta klasa jest i co się dzieje w grupie rówieśniczej. Innowacja ta pozwoli uczniom nauczyć się tworzyć kontakty międzyludzkie, zwróci uwagę na potrzebę akceptacji, bycia lubianym i czucia się potrzebnym.

„Integracja, a nie wykluczenie”.
W roku szkolnym 2024/2025 klasa VI KSP rozpoczęła innowację metodyczną, która realizowana jest na lekcjach wychowawczych i lekcjach języka polskiego. Ma ona na celu pochylić się nad uczniem jako jednostką i włączyć go w życie klasy i szkoły. Innowacja ta ma przede wszystkim rozbudzić wrażliwość, wzmocnić integrację klasową, kształtować i wzmacniać pozytywne postawy, kształtować umiejętność rozróżniania dobra i zła, rozwijać umiejętności nazywania wartości i emocji, a także rozwijać kompetencje kluczowe. Poruszane są między innymi tematy wykluczenia, wyobcowania, tolerancji, jak zmierzyć się z problemami i atakami w grupie rówieśniczej i jak reagować na hejt. W nawiązaniu do tematów na lekcjach języka polskiego uczniowie ćwiczą pisanie dłuższych form wypowiedzi a na lekcjach wychowawczych oceniają swoje postawy i tworzą kodeks właściwego postępowania.

„Gry dydaktyczne w nauczaniu języka angielskiego – „play with English”, have fun and learn”.
W roku szkolnym 2024/2025 klasa VI KSP rozpoczęła metodyczną innowację pedagogiczną, której głównym celem jest wzrost komunikatywności uczniów w języku angielskim oraz doskonalenie umiejętności językowych uczniów, tj. mówienie, czytanie, pisanie, słuchanie oraz odpowiednie stosowanie struktur gramatyczno-leksykalnych. Innowacja została wprowadzona równiez po to, aby uatrakcyjnić zajęcia, wzmocnić motywację uczniów do nauki języka obcego, poszerzyć zasób słownictwa, nauczyć uczniów poprawnie tworzyć wypowiedzi pisemne i ustne, przyswoić materiał gramatyczno-leksykalny obowiązujący na egzaminie ósmoklasisty. Ważnym elementem innowacji jest również poszerzenie wiedzy ogólnej uczniów oraz wiedzy dotyczącej krajów anglojęzycznych, rozwijanie kreatywności uczniów oraz ich samodzielnego uczenia się, wyszukiwania oraz korzystania z różnych źródeł informacji, doskonalenia umiejętności współpracy w grupie i w zespole.

„Historia regionalna”.
W roku szkolnym 2024/2025 dla uczniów liceum została wprowadzona innowacja, której celem jest przybliżenie historii regionu Krosna i okolic. Lekcje prowadzane są w plenerze oraz w placówkach regionalnych, co ma rozbudzić w uczestnikach lokalny patriotyzm i świadomość historyczną.
