Aktualności

Previous Next

Wyjazd klasowy- III gimnazjum

W dniach 27-28 maja klasa III gimnazjum udała się na wycieczkę do Lublina. Pierwszego dnia zwiedziliśmy zabytkową kaplicę Świętej Trójcy w Zamku Lubelskim. Następnie, podczas warsztatów w fabryce cukierków, zobaczyliśmy jak wytwarza się słodycze, a potem sami wcieliliśmy się w cukierników. Ciepły wieczór spędziliśmy w Ogrodzie Botanicznym, a na koniec dnia udaliśmy się na długi spacer. Noc spędziliśmy w hostelu z pięknym widokiem na miasto, które, jak się okazało, nigdy nie zasypia. Następnego dnia poznaliśmy smutną historię związaną z II Wojną Światową, zwiedzając Państwowe Muzeum na Majdanku - były niemiecki obóz koncentracyjny.
Po południu mieliśmy okazję zobaczyć najważniejsze zabytki i miejsca w Lublinie, podróżując miejscowym autobusem wraz z przewodnikiem. Przekonaliśmy się, że Lublin to miasto wielokulturowe i dwa dni to zdecydowanie za mało, żeby zobaczyć wszystko! Wieczorem mogliśmy zapoznać się z tradycyjną kuchnią lubelską podczas warsztatów pieczenia cebularza w regionalnym muzeum. Zaopatrzeni w tradycyjne przysmaki wyruszyliśmy w drogę powrotną.
To były dwa dni świetnych zabaw i nauki, które na długo zostaną w naszej pamięci, tym bardziej, że to już ostatni nasz wspólny wyjazd w tym gronie ...