Aktualności

Zakończenie roku szkolnego 2017/2018

22 czerwca 2018r:
- o godz. 8.30 wręczenie świadectw dla klasy I KSP
- o godz. 10.00 msza św. na zakończenie roku (OO. Franciszkanie) dla całej społeczności szkolnej,
- po mszy św. wręczenie świadectw dla klas: VII KSP, II a i b Gimnazjum i Liceum,
- wręczenie świadectw i pożegnanie klasy III Gimnazjum o godz. 12.30

<><><><><><><>

Previous Next

Jedenaście drużyn z terenu powiatu krośnieńskiego zmierzyło się 8 czerwca 2018 r. w Zawodach z Pierwszej Pomocy o Puchar Dyrektora Samodzielnego Publicznego Pogotowia Ratunkowego w Krośnie.
Zawodnicy musieli rozwiązać test teoretyczny, a także wykonać cztery ćwiczenia praktyczne.
Uczennice naszej szkoły: Weronika Karamon, Julia Nowosielska i Kinga Zygar, okazały się najlepsze i zajęły I miejsce. Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

<><><><><><>

Previous Next

W dniach 6 -7 czerwca uczniowie z klasy II a i II b odwiedzili Wrocław. W blasku słońca podziwiali najpiękniejsze zabytki tego miasta m.in. Ostrów Tumski, Stare Miasto, Uniwersytet Wrocławski, Park Szczytnicki z Ogrodem Japońskim, Halą Stulecia i multimedialnymi fontannami. Olbrzymią atrakcję stanowił Ogród Zoologiczny wraz z wspaniałym Afrykarium. Wielu wrażeń dostarczyło również podziwianie panoramy miasta z najwyższego budynku Sky Tower. Pomimo zmęczenie wszyscy zadowoleni i uśmiechnięci powrócili do domu.

<><><><><><><><><><>

Trzy intensywne dni i dwie krótkie noce- tyle trwała wycieczka klasowa II i I a LO do Wrocławia.Na naszej liście atrakcji znalazły się: punkt widokowy Sky Tower ( 212 m wys.), Ostrów Tumski, Ossolineum, Aula Leopoldyńska i Wieża Matematyczna na Uniwersytecie Wrocławskim, Stare Jatki, Rynek, Hala Stulecia, Ogród Japoński, Panorama Racławicka i Hydropolis. Nie zabrakło również czasu na odpoczynek i zakupowe szaleństwa w galeriach handlowych czy na Jarmarku Świętojańskim. Naszym spacerom towarzyszyły wrocławskie krasnale (małe mosiężne figurki usytułowane w charakterystycznych punktach miasta), ktorych jest w stolicy Dolnego Śląska około 300.

<><><><><><><>

Previous Next

W dniach 27-28 maja klasa III gimnazjum udała się na wycieczkę do Lublina. Pierwszego dnia zwiedziliśmy zabytkową kaplicę Świętej Trójcy w Zamku Lubelskim. Następnie, podczas warsztatów w fabryce cukierków, zobaczyliśmy jak wytwarza się słodycze, a potem sami wcieliliśmy się w cukierników. Ciepły wieczór spędziliśmy w Ogrodzie Botanicznym, a na koniec dnia udaliśmy się na długi spacer. Noc spędziliśmy w hostelu z pięknym widokiem na miasto, które, jak się okazało, nigdy nie zasypia. Następnego dnia poznaliśmy smutną historię związaną z II Wojną Światową, zwiedzając Państwowe Muzeum na Majdanku - były niemiecki obóz koncentracyjny.
Po południu mieliśmy okazję zobaczyć najważniejsze zabytki i miejsca w Lublinie, podróżując miejscowym autobusem wraz z przewodnikiem. Przekonaliśmy się, że Lublin to miasto wielokulturowe i dwa dni to zdecydowanie za mało, żeby zobaczyć wszystko! Wieczorem mogliśmy zapoznać się z tradycyjną kuchnią lubelską podczas warsztatów pieczenia cebularza w regionalnym muzeum. Zaopatrzeni w tradycyjne przysmaki wyruszyliśmy w drogę powrotną.
To były dwa dni świetnych zabaw i nauki, które na długo zostaną w naszej pamięci, tym bardziej, że to już ostatni nasz wspólny wyjazd w tym gronie ...

<><><><><><><><><><>

Previous Next

W dniu 24.05.2018r., drużyna w składzie: Wiktoria Sirko, Magdalena Szyniec, Gabriela Gancarz, Adam Świdrak, Aleksandra Łach była w Rzeszowie na etapie Okręgowym Mistrzostw Pierwszej Pomocy organizowanych przez POO PCK Rzeszów
i zajęła wysokie czwarte miejsce wśród drużyn z podkarpacia.
Jesteśmy z nich dumni! Gratulujemy !!!

<><><><><><><><><><><><><>

Previous Next

W dniu 22 maja naszą szkołę odwiedziła studencka grupa teatralna z East Carolina University z USA. Mieliśmy więc okazję poznać bajki i legendy z całego świata w formie krótkich spektakli – przygotowanych przez naszych gości.
Na koniec spotkania najdzielniejsze uczennice z III gimnazjum opowiedziały po angielsku lokalną legendę o Prządkach, którą studenci z USA bezbłędnie zaimprowizowali.
Dziękujemy naszym gościom i liczymy na więcej takich interakcji!

<><><><><><><><><>

Previous Next

" (...)abyś pogodził się z tym, czego zmienić nie możesz;
odwagę, abyś  zmienił to, co zmienić możesz i mądrość,
abyś potrafił odróżnić jedno od drugiego."

W dniu 27 kwietnia oficjalnie rozstaliśmy się z uczniami klasy maturalnej. A w dniu 16 maja 2018r odbyły się ostatnie egzaminy maturalne. Mamy nadzieję, że wyniki egzaminów pisemnych będą równie zadowalające jak z egzaminów ustnych i pozwolą dostać się na wybrane uczelnie. Dziękujemy za wspólnie spędzone chwile i za to, że wzrastaliście razem z nami. W dorosłym życiu życzymy wytrwałości.